Sa manje receptora ukusa od ljudi, mačke se oslanjaju na svoja druga čula prilikom odabira hrane.

Konkretno, postoje tri čula koje mačke koriste u odabiru svoje hrane:

1. Miris

2. Osećaj u ustima

3. Post-ingestivni (metabolički) osećaj


Miris mačje hraneMiris je prva interakcija mačke i psa sa njihovom hranom. Ukoliko hrana ne miriše primamljivo, mala je verovatnoća da će probati hranu. Stepen u kom se svaka mačka oslanja na čulo mirisa prilikom odabira hrane zavisi od preferenci te jedinke. Zašto je miris toliko važan? Pogledajte razlike u broju receptora mirisa koje imaju mačke u poređenju sa ljudima. Mačke imaju 60-70 miliona olfaktornih ćelija (receptora mirisa), psi 80-220 a ljudi takođe 80-220 miliona receptora za njuh.








Osećaj u ustima mačje hraneOsećaj u ustima je ono što naša usta doživljavaju kada unosimo hranu. Uzmite u obzir različite teksture hrane koju jedete i koje su vaše preference. Za Royal Canin, osećaj u ustima obuhvata iscrpno istraživanje naše tehnologije konzerviranja i mačjih preferenci. Putem ispitivanja ishrane u našoj odgajivačnici u Francuskoj i naše mreže odgajivača, otkrili smo da neke mačke više vole teksturu "malih komada u sosu" dok druge više vole "hlebastu" teksturu.







Post ingestivni osećaj mačje hranePost-ingestivni (nakon konzumacije) ili metabolički osećaj zavisi od toga kako se telo mačke oseća nakon što razgradi hranu. Profil hranljivih sastojaka (Macronutrient Profile - MNP) je patentirana tehnologija, od strane kompanije MARS, koja određuje optimalan odnos energije koja se dobija od tri hranljiva sastojka: proteina, masti i ugljenih hidrata. MNP pomaže u dobijanju pozitivnog metaboličkog osećaja koji na duže staze doprinosi primamljivosti određene hrane kod mačke. Kako se energija dobija samo od ova tri hranljiva sastojka, i mala promena jednog će direktno dovesti do drugih promena.